دیدار معاون علمی و فن‌آوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان جمهوری اسلامی ایران با نخبگان افغانستانی

دیدار معاون علمی و فن‌آوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان جمهوری اسلامی ایران  با  نخبگان افغانستانی

در این جلسه دکتر سورنا ستاری، برخی از مشکلات و چالش‌های نخبگان افغانستانی را در این کشور را «ظلم مشهود» خواند و وعده داد که در همکاری با سفارت افغانستان و این نخبگان، کوشش خواهند کرد این مشکلات را از میان بردارند. در این دیدار، سفیر افغانستان خواهان توجه جدی دکتر سورنا ستاری به حل مشکل شهریه دانشجویان مهاجر شد.

سفیر و برخی دیپلمات‌های سفارت افغانستان در تهران، مسئولین سازمان ملی نخبگان افغانستان و برخی از چهره‌های برجسته جامعه‌ نخبگان مهاجر افغانستانی در ایران، با دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فن‌آوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان ایران دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار، سفیر افغانستان و دانشجویان نخبه، دیدگاه‌های خود را در مورد وضعیت موجود جامعه دانشجویی و نخبه مهاجر در ایران مطرح کردند. در پایان از سه دانشجوی مهاجر که رتبه نخست کنکور کارشناسی ارشد ایران را به دست آوردند، تقدیر شد.

در ادامه این نشست، جمعی از نخبگان جامعه مهاجر افغانستانی در بخش‌های مختلف انسانی، مهندسی و پزشکی، مشکلات و چالش‌های موجود را مطرح کردند. به گفته این نخبگان، از متخصصین افغانستانی در ایران، استفاده مفید نمی‌شود، در حالی که استفاده از این متخصصین، در پیش‌برد روابط دو کشور نیز موثر است.

تاکنون نظری ثبت نشده است!