سوالات پرتکرار

متقاضیان می‌توانند جهت ثبت درخواست بهره‌مندی از حمایت دفتر چه ویژه اقامت از طریق بخش ثبت نام اقدام نمایند. لازم به ذکر است اسکن مدارک هویتی و اقامتی خود و افراد تحت تکفل (همسر و فرزندان)، مدارک تحصیلی و کاری، رزومه و بیو گرافی را بار گذاری نمایند. پس از گذشت یک هفته از ثبت درخواست نتیجه بررسی اولیه از طریق سامانه به متقاضی اطلاع داده خواهد شد. پس از آن جهت ادامه فرآیند پرونده متقاضی تکمیل و به کمیسیون ویژه اقامت و تسهیلات اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی ارسال می‌گردد.

- اسکن مدارک هویتی و اقامتی خود و افراد تحت تکفل (همسر و فرزندان) - اسکن مدارک تحصیلی و شغلی - فایل با فرمت PDF رزومه و بیو گرافی - تصویر رنگی 3*4

دانش آموختگان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و کارآفرینان می‌توانند درخواست بهره‌مندی از این حمایت را ثبت در سامانه ثبت نمایند

در زمان بررسی درخواست یک مرتبه جهت انجام راستی آزمایی مدارک و اطلاعات ارائه شده می‌بایست متقاضی به همراه مستندات پرونده ثبت شده به مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری مراجعه نماید.

متقاضی در زمان ثبت درخواست می‌تواند در بخش مربوط به افراد تحت تکفل اطلاعات مربوط به همسر و فرزندان خود را جهت بهره‌مندی از این حمایت ارائه نماید.

یک هفته پس از ثبت درخواست نتیجه بررسی اولیه مشخص خواهد شد. پس از آن به متقاضی جهت انجام فرآیند راستی آزمایی اطلاع رسانی خواهد شد. پس از انجام فرآیند راستی آزمایی پرونده متقاضی به کمیسیون ویژه اقامت و تسهیلات جهت ارائه حمایت معرفی می‌گردد. فرآیند بررسی در کمیسیون مذکور، مصاحبه با متقاضی در حدود 45 روز کاری زمان می‌برد. پس از آن در صورت تایید متقاضی، پرونده ایشان به مراجع ذیربط جهت ارائه دفتر چه اقامت ویژه ارائه می گردد.

اقامت ویژه دفترچه ایست که با اخذ آن متقاضی به تمام حقوق شهروندی در ایران دست می‌‎یابد (به جز مشارکت در انتخابات).

از طریق پیام در سامانه این موضوع به اطلاع متقاضی می‌رسد.

تمامی سوابق علمی، پژوهشی و شغلی متقاضی بررسی می‌گردد.

برای هر موضوع از جمله سوابق مربوط به اختراع، می‌بایست، در فرآیند راستی آزمایی مدارک و مستندات آن ارائه گردد.

از طریق سامانه وضعیت درخواست به شما اطلاع داده خواهد شد.

1 سال تا 10 سال متناسب با تصویب کمیسیون ویژه اقامت و تسهیلات اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی